Cadmus fordítás Cadmus
  • Húszik válaszcsapásai a Vörös-tengeren

  • Szíriai konfliktus

  • Palesztin – izraeli konfliktus

  • Legolvasottabb híreink

    • No results available
  • Keresztényüldözés a Közel-Keleten

  • Afganisztáni háború

  • Tajvani konfliktus

  • Örmény-azeri konfliktus

  • Időjárás

Veszélyes kakaskodásba fajult a menekültmentés a líbiai partok előtt

2017. 05. 12.

Kis híján összeütközött a líbiai parti őrség egyik járőrhajója egy német menekültsegítő szervezet hajójával. A Sea Watch nevű berlini szervezet Sea-Watch 2 nevű hajója szerda reggel állítólag már nemzetközi vizeken vett észre egy fából készült, több száz menekülttel túlzsúfolt bárkát, és megállt, hogy csónakokkal mentőmellényeket vigyen át.

Ekkor azonban felbukkant a líbiai parti őrség hajója, és úgy vágott be nagy sebességgel a német hajó elé, hogy tényleg csak egy méteren múlott, hogy a tatja összeütközzön a mentőjármű orrával. A parti őrség megakadályozta a menedékkérők kimentését, és visszaküldte a menekülteket a líbiai partra. Ezzel a parti őrség állítása szerint az EU elvárásainak felel meg, hiszen nem engedi átkelni a menedékkérőket a Földközi-tengeren.

A Sea Watch szerint ez kétszeresen is törvénytelen: a tengeri jog szerint ugyanis a hajótörötteket biztonságos kikötőbe kell szállítani, Líbia viszont nem biztonságos, hiszen polgárháború dúl, a nyugati követségek bezártak, a nemzetközi szervezetek kivonultak. Másrészt pedig a parti őrség a líbiai vizeken kívül, vagyis a parttól több mint 12 tengeri mérföld (kb. 22,2 kilométer) távolságban intézkedett és irányította vissza a menekülthajót, ami ellentétes a nemzetközi joggal.

A Sea Watchhoz hasonló szervezeteket többen, köztük az EU határvédelmi ügynöksége, a Frontex is azzal vádolja, hogy lényegében az embercsempészeket segítik, hiszen belekalkulálhatják az útba, hogy úgyis kimentik és Európába viszont a túlzsúfolt hajókról a migránsokat. A Sea Watch szerint viszont az EU politikája, a líbiaiak támogatása emberéletek százaiba kerül.

Magyar Nemzet

Megosztom:

, , , , , ,




Back to Top ↑