Cadmus fordítás Cadmus
  • Húszik válaszcsapásai a Vörös-tengeren

  • Szíriai konfliktus

  • Palesztin – izraeli konfliktus

  • Legolvasottabb híreink

    • No results available
  • Keresztényüldözés a Közel-Keleten

  • Afganisztáni háború

  • Tajvani konfliktus

  • Örmény-azeri konfliktus

  • Időjárás

Történelem

2016. 01. 14.

Egy történet a Szíriai Arab Légierő arcívumából, az 1982-es libanoni háború idejéből

2016. 01. 14.

Az alábbi információ az első alkalommal került nyilvánosságra az 1982. évi libanoni háború óta.

A Szíriai Légierő MIG-25-ös felderítő repülőgépeket használt az izraeli páncélosok helyzetének meghatározására Libanonban és átrepülve az észak-palesztínai légtérbe. A felderítő küldetéseket naponta számos alkalommal végrehajtották. Azonban naponta csak egy tényleges felderítés történt, a többi csak megtévesztő repülés volt. A tényleges felderítő repülés minden reggel egy bizonyos időpontban volt, reggel 06.00 órakor.

A végrehajtás után a MIG-25-ösök továbbították a célpontok helyzetét a Szíriai Légierő parancsnokságának. Ettől az időponttól a felderítési adatok alapján a Szíriai Légierő “Gazelle” harci helikoptereit használta az ellenséges harckocsik elleni támadásra és a megsemmisítésükre.

Sok sikeres ilyen támadást követően a cionisták rájöttek, hogy mi az összefüggés a MIG-25-ösök és a “Gazelle” helikopterek repülései között.

Az egyik MIG-25-ös küldetésen a cionisták négy vadászrepülőgépüket készítették fel, hogy üssenek rajta a szíriai MIG-25-ösön; a feladat helyszínére történő megérkezéskor a cionista vadászrepülőgépek alacsony magasságról emelkedtek felfelé, hogy elfogják a MIG-25-öst.

Eltérően attól ami a médiában ismert, a szíriai MIG-25-ös változatok egy védelmi célú elektronikai zavaró rendszerrel vannak felszerelve, a MIG-25 pilótája bekapcsolta ezt és folytatta feladatát, amikor a cionisták képtelenek voltak lelőni a látóhatáron túl. A pilóta azt a következtetést vonta le, hogy idővel utolérik és meg tudják támadni, ezzel a feladata eredménytelen lett volna, valamint már úton lenne a Szíriai Légvédelem védernyője alá és elérné azt kihasználva a MIG-25 gyorsaságát.

A Szíriai Légierő egy MIG-25-ös köteléke ekkor parancsot kapott, hogy felszálljon és biztosítsa a megkezdett felderítési feladat sikerét.

A cionisták megerősítették támadóikat négy másik vadászrepülőgéppel, ezen a ponton a szíriai pilóta megváltoztatta útirányát visszafelé a bázisára; ekkor az első támadó izraeli kötelék elérte azt a helyet ahonnan már indíthatta infravörös rakétáit. Egy rakétát elindítottak és az a szíriai MIG-25-ös mellett robbant fel a levegőben, megrongálva azt a pilótafülkén. A pilóta válla is megsérült.

Azonban a pilótának sikerült visszaérnie a Szíriai Légierő és a Légvédelem “védőernyője” alá, majd vissza az Al-Szin légitámaszpontra.

A MIG-25-öst megjavították és újra szolgálatba állt. Az oldalszáma a légierő lajstromában a “2701” volt.

A szíriai MIG-25-ös flotta nem a szovjetek által exportra gyártott változatokból állt és nem mind darabját vonták ki a szolgálatból. A Szíria számára eladott MIG-25-ösök típusváltoztát akkor nem nevezték meg és itt sem nevezzük meg.

Igaz, hogy a Szíriai Arab Légierő nem uralta teljesen Libanon légterét az 1982. évi háborúban, de ennek megvannak az okai, amelyeket itt meg fogunk osztani. A továbbiakban még közölni fogunk korábban titkosított információkat és éppen ezzel a háborúval kapcsolatos képeket.

Orientalista.hu – Szíriai Arab Hadsereg

Megosztom:

, ,




Back to Top ↑