Iszlám világ

2015. 07. 12.

Etikai elvek az ellenséggel való harcban



A történelem ékes bizonyítékként viseli azt a tény, ahogyan Ali Imám (A.S.) életpályája során eljárt, mikor muszlim közösség vezetőjeként gyakorolva a politikát, soha nem sértette meg az etikai elveket.

Egyrészt igyekezett erkölcsi célokért tenni, másrészt konszolidálta az infrastruktúrát, hogy megkönnyítése az etikai normákhoz való hozzáférést. Más szóval, mind a célok, mind a célok elérésének módszerei részéről etikai természetűek voltak.

A civil konfliktusok, felkelések során, valamint az ígéretek mások általi megszegésekor vezetése alatt, Ali Imám (A.S.) nem teljesítette Talha és Zubair törvénytelen kéréseit és nem állította vissza Muawiyaht a trónra. Talán a kormányát mentette volna, ha így tesz, de Ali Imám (A.S.) nem az volt, aki feláldozná az etikai kritériumokat a kormányért. Ez azért van, mert az értékrenden alapuló társadalmat kell újjáéleszteni, de az értékek nem tudták volna újjáéleszteni azt a kormányt.

Egy példa az ő elkötelezettségére az etikai elvek és értékek mellett egy háború alatt, amikor az ellenség etikátlan intézkedéseire válaszolt a siffini csatában (Szíria területén).

A Siffin-nél lévő háborúban Muawiyah volt az első, aki blokád alá vette az Eufrátesz folyót, elvágva Ali Imám (A.S.) hadseregét a vízhez való hozzáféréstől. Amikor az Iszlám hadsereg áttörte a blokádot egy éjszakai rajtaütés során felszabadítva a folyópartot, Ali Imám számos társa megesküdött, hogy blokkolni fogják az ellenséges hadsereg vízhez való hozzájutását. Ezt hallva Ali Imam (A.S.) küldött egy üzenetet:

“Barátaim és bajtársaim, azt akarom, hogy annyi vizet használjatok, mint amennyire a hálából van szükségetek, hogy győztünk az elnyomók felett, és hagyjátok, hogy a levantei hadsereg szabadon annyi vizet vegyen magához, amennyire szüksége van. “

Orientalista.hu – (tebyan.net,  persianews)

Címkék:






Back to Top ↑