Cadmus fordítás Cadmus
  • Húszik válaszcsapásai a Vörös-tengeren

  • Szíriai konfliktus

  • Palesztin – izraeli konfliktus

  • Legolvasottabb híreink

    • No results available
  • Keresztényüldözés a Közel-Keleten

  • Afganisztáni háború

  • Tajvani konfliktus

  • Örmény-azeri konfliktus

  • Időjárás

Vélemény

2018. 03. 02.

Szánalmas izraeli magyarázkodás a lelőtt F16-osról

2018. 03. 02.

Olvasta valaki az izraeli beszámolót arról, hogy az egyik F-16 vadászbombázójukat miért lőtte le a Szíriai Légvédelem?! Röviden azt állítják, hogy a pilóták nem vették figyelembe a műszereik elhárító rakétát jelző figyelmeztetését és ennek eredménye volt a találat.

Ezt civilek, akik nem tájékozottak a témában lehet, hogy beveszik, de a Syrian Arab Army oldal szerkesztői nem hiszik el. Habár a véleményük megalapozása érdekében feltételezték, hogy az izraeli magyarázat pontos.

1. Minden sugárhajtású vadászgép (a MIG-21 néhány utolsó variánsa óta) rendelkezik radar besugárzásjelző berendezéssel, ami képes jelezni a pilótának ha a gépet befogja egy radar elektromágneses nyalábja, ez történik rakéta indítás előtt. (Mind emlékszünk a török katonai repülőgépekre és a panaszaikra, ahogy a Szíriai Légvédelem befogta őket a saját légterükön belül.)

2. Ami az F-16 izraeli változatát olyan különlegessé teszi, a rendszerei összessége, azonban ami a Syrian Arab Army oldal szerkesztőinek ezzel kapcsolatos véleményét érinti az izraeliek úgynevezett “fejlett” ellenintézkedései, valamint ezt az “airforce-technology.com” honlapról idézzük:

“Az elektronikai hadviselési berendezéseket az Elisra cég szállítja, beletartoznak a radar besugárzásjelző vevőegységei, a rakéta közeledést érzékelők és az elektronikai zavaró rendszerek, ilyen az Elisra SPS 300 önvédelmi zavaró berendezés, amelyet a géptörzsbe építettek be. A dipól és infracsapda szóró berendezést a Rokar vállalat gyártja hozzá.”

Szóval amit állítanak, hogy az egyik legbonyolultabb eddig gyártott F-16 alváltozat (és igen ebben az értelemben jobb, mint az amerikai Block-60 szériába tartozó F-16-osok) nem volt képes zavarni a Szíriai Légvédelem “öreg” orosz elhárító rakétáját, sem a pilótái nem voltak képesek kimanőverezni/zavarni/dipól csapdákat elészórni, amikor már a szíriai légvédelmi radarok befogták az izraeli gépet?!

És akkor még nem is említettük az izraeliek G550 korai riasztó légi harcálláspontjait, sem azoknak az összetett, aktív elektronikai zavarási képességeit?!

Ha ez a gondolatmenet itt igaz és tényszerű, akkor az ellenség egész légi erejének hatékonyságát, a pilótáik kiképzettségét, az elektronikai hadviselési képességeiket és a hadiiparuk hatékonyságát, ebben az esetben meg kell kérdőjelezni.

Ez nagyon emlékeztet egy hasonló ellenséges magyarázatra, amikor a libanoni ellenállás egy C-802 hajó elleni rakéta felhasználásával eltalálta az INS Hanit nevű korvettjüket (Saar-5 osztály), emlékeznek mit mondtak ezután? Azt állították, hogy “A hajó radarrendszere akkor nem volt teljesen üzemképes, valamint elektronikai ellentevékenység berendezései (ECM) és a Barak irányított rakétarendszere kétperces készenléti üzemmódba volt állítva. Egy tiszt egy órával a találatot megelőzően parancsot adott a rakétaelhárító rendszer kikapcsolására anélkül, hogy a kapitánynak jelentette volna.”

Na komolyan, aktív harctevékenység közben egy tiszt kikapcsoltatja az elektronikai ellentevékenység berendezést és rakétaelhárító rendszert anélkül, hogy a kapitánynak ezt jelentené, percekkel azelőtt, hogy egy rakétát lőnek ki rájuk?!

Szánalmas magyarázkodás, minden értelemben!

A megjegyzés kedvéért, ezt máshol nem fogják megtalálni, az izraeli F-16I vadászbombázót nem kevesebb, mint három perccel a felszállás után lőtte le a Szíriai Légvédelem, már emelkedés közben észlelte és nem sokkal ezután találatot kapott.

Orientalista.hu – Szíriai Arab Hadsereg

Megosztom:

, , , , ,




Back to Top ↑