Törökország

2016. 08. 01.

Tisztogatások az állítólagos puccs után



Csaknem 1400 katonát szereltek le a török hadseregtől, a kormány pedig hírügynökségek, újságok, weblapok, tévé- és rádióállomások tucatjait tiltotta be július 31-én, a július 15-i sikertelen puccskísérletet követő megtorlás keretében.

A hadseregtől 1398 embert szereltek le megrovással, közülük 149-en tábornokok vagy admirálisok voltak, ami a török tábornoki kar mintegy negyven százalékát jelenti. Korábban a hadseregnél és a közigazgatásban már több mint 60.000 embert függesztettek fel vagy rúgtak ki a puccskísérlettel összefüggésben.

Ezzel párhuzamosan döntés jelent meg a hivatalos közlönyben, melynek értelmében három hírügynökség, 16 tévéadó, 23 rádióállomás, 45 lap, 15 magazin és 29 kiadó bezárását rendeli el a török kormány.

A közlöny a betiltott sajtóorgánumok listáját nem sorolja fel tételesen.

A betiltottak között szerepel a Cihan hírügynökség, a kurdpárti IMC TV és az ellenzéki Taraf című napilap is. Nem jelenik meg többé a korábban a török kormány által a puccskísérlet fő felelőseként megnevezett Fethullah Gülenhez köthető Zaman és angol kiadása a Today’s Zaman sem.

Orientalista.hu – Persianews

Címkék: , ,






Back to Top ↑

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com