Cadmus fordítás Cadmus
  • Húszik válaszcsapásai a Vörös-tengeren

  • Szíriai konfliktus

  • Palesztin – izraeli konfliktus

  • Legolvasottabb híreink

    • No results available
  • Keresztényüldözés a Közel-Keleten

  • Afganisztáni háború

  • Tajvani konfliktus

  • Örmény-azeri konfliktus

  • Időjárás

Kaukázus

2017. 11. 05.

Elkészült az Új Selyemút vasútja

2017. 11. 05.

Európát és Ázsiát köti össze a Baku-Tbiliszi-Kars vasútvonal.

Október 30-án ünnepélyesen felavatták a Baku-Tbiliszi-Kars vasútvonalat. Az új, 846 kilométer hosszú közlekedési folyosó az Új Selyemút terv része. Átszeli Azerbajdzsánt, Törökországot és Grúziát, és összeköti Európát Kínával. Az építési költségek mintegy 4 milliárd dollárt tettek ki. A három résztvevő ország mindegyike évi 10 milliárd dollárd bevételt vár a projekttől. A tervek szerint 2034-ig 17 millió tonna teherforgalmat bonyolít le a vasútvonal.

“Nincs ennél rövidebb útvonal Ázsia és Európa között. Az a célunk, hogy olyan tarifákat állapítsunk meg, amelyek nagyon vonzóvá teszik a vasútvonal használatát. Hosszú távon a teherfogalom növekedni fog, ami magas bevételt, magas megtérülést, új munkahelyeket és együttműködéseket jelent”

– mondja Ilham Alijev azeri elnök.

A török államfő a személyszállítást is fontosnak tartja.

“A gazdasági érték és a személyszállítás stratégiai jelentőségű, ez kétségen felül áll” – nyilatkozta Recep Tayyip Erdogan az Euronews-nak.

Jövőre a személyszállítás is elindul. A kapacitást évi hárommillió utasra tervezik. Azerbajdzsán, Grúzia és Törökország a turizmus erősödését is várja a fejlesztéstől, és azt, hogy több pénz áramlik a gazdaságba, és tágulnak a horizontok.

“Ez a projekt nem csak az egyes országok gazdaságait köti össze, de a lakóikat is. Minél nagyobb az integráció, minél nagyobb az együttműködés, annál nagyobb a gazdasági növekedés. És a biztonság is javulni fog, nem csak a régióban, hanem azon túl is” – fogalmazott Giorgi Kvirikasvili grúz minisztrerelnök.

Az első tehervonat már elhagyta a bakui Alijat kikötőt Törökország felé. A vagonok egyenként 3200 tonna, Kazahsztánból érkezett gabonát szállítanak. De más ügyfelekkel is tárgyalnak. Sokan értékelik a gyorsaságot. Ezzel a vasútvonallal a szállítási idő lerövidül, Kínából például az eddigi 35-45 nap helyett két hét alatt ér az áru Európába. Javid Gubanov, az azeri vasúttársaság elnöke szerint az első évben a teherfogalom elérheti az ötmillió tonnát.

A vasúti együttműködés iránt más országok is érdeklődnek, például Kazahsztán, Pakisztán, India és Kína.

Orientalista.hu – Euronews

Megosztom:

, , , , , , , , , , , ,




Back to Top ↑