Cadmus fordítás Cadmus
  • Húszik válaszcsapásai a Vörös-tengeren

  • Szíriai konfliktus

  • Palesztin – izraeli konfliktus

  • Legolvasottabb híreink

    • No results available
  • Keresztényüldözés a Közel-Keleten

  • Afganisztáni háború

  • Tajvani konfliktus

  • Örmény-azeri konfliktus

  • Időjárás

Az algériai vásárlóknak köszönheti az áprilisi csúcsot a Seat

2018. 05. 10.

A gyártó újabb rekordokat döntött meg, története során a legjobb első negyedévet zárta, az értékesítés pedig világméretekben is tartós növekedést mutatott.

Az értékesítési volumen áprilisban 21 százalékkal emelkedett, ugyanis a tavaly áprilisi 41 400 darab után most 50 100 gépkocsit szállítottak ki az ügyfeleknek. Ezzel a vállalat az eddigi legjobb április havi eredményét érte el, megdöntve a 2000. áprilisban 45 100 gépkocsi értékesítésével elért rekordját.

A 2018 januártól áprilisig tartó összesített értékesítési adatai is rekord mennyiségeket mutatnak, meghaladva a mindeddig legmagasabbnak számító értéket, az ugyancsak 2000-ben elért 181 300 darabot. Világméretekben a márka összesen 189 300 gépkocsit értékesített, ami 19,3 százalékkal volt nagyobb mennyiség, mint a tavalyi azonos időszak 158 700 egysége.

– Áprilisban ismét rekordot tudtunk elérni az eladásonál. Európában egyértelműen a piaci átlagnál jobban tudtunk terjeszkedni, növekedési ütemünk Európán kívül pedig még erőteljesebb volt a kedvező algériai teljesítménynek köszönhetően. A Seat globalizációs stratégiája mára meghozza eredményeit. Mindezek mellett az innovációt is tovább folytatjuk olyan új projektekkel, mint például az eCommerce, amit értékesítés Norvégiában történő beindítására hoztunk létre – mondta el az érétkesítésért és marketingért felelős alelnök, Wayne Griffiths.

Az év első négy hónapjában Algériával együtt Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság volt a négy leggyorsabban fejlődő ország az értékesítés terén. Spanyolországban, a márka legnagyobb piacán értékesített 39 200 gépkocsi 15,9 százalékos emelkedést jelentett. Ezt követte Németország 19 százalékos növekedéssel, és 35 300 eladott gépkocsival, majd az Egyesült Királyság következett, ahol 23 700 darabot adtak el, ez 13,8 %-os emelkedést hozott. Franciaországban és Olaszországban, a Seat két stratégiai piacán szintén erős növekedés volt tapasztalható. Az értékesítés Franciaországban elérte a 10 00 darabot (+13,3 százalékos növekedés), míg Olaszorszában 8 400 autó talált gazdára (17,5 százalékos emelkedés).

Mindezek mellett Ausztriában (7 800 darab; + 23,7 százalék), Svájcban (4 000; + 18 százalék), Belgiumban (3 900; + 29,8 százalék), Portugáliában (3 500; + 29 százalék) és Hollandiában (3 300; + 45 százalék) is folytatódott a növekedési tendencia.

Kelet-Európában a Seat a 22,8 százalékos növekedéssel zárt április végéig, ebben a régióban összesen 12 700 gépkocsit szállítottak ki, köszönhetően például a Cseh Köztársaságban (3 100 darab; +16,4 százalék), Szlovákiában (1 800; +150,3 százalék) és Szlovéniaban (1 000 darab; +26,7 százalék) tapasztalt lendületnek.

Európán kívül a növekedés még nagyobb mértékű volt, a Seat 23 300 gépkocsi kiszállításával 24,8 százalékos emelkedést ért el. E növekedés mögött az Algériában elért komoly növekedés állt , ahol a 10 000 kiszállított gépkocsi éppen tízszer nagyobb mennyiség volt, mint a tavalyi év azonos időszakának adata. Marokkóban a 900 eladott gépkocsi + 64 százalékot jelentett, Tunéziában az értékesítés 19,2 százalékkal emelkedett, elérve a 700 egységet.

Különösen a martorelli üzemben gyártott gépkocsik, az Ibiza, az Arona és a Leon sikere lehetővé teszi, hogy a vállalat 2018. június 1-jétől 250 új alkalmazottat vegyen fel határozatlan idejű szerződéssel. Az új munkatársak az idén januárban és februárban felvett 265 munkatárshoz csatlakoznak. Jelenleg Martorellben naponta 2 300 gépkocsit gyártanak, és ez a gyár teljes kapacitásának 95 százalékát fedi le.

Pénzügyi szempontból az értékesítés növekedése, illetve az új Arona bevezetésével megvalósult választék bővítés kedvező hatása a Seat működési profitját 85 millió euróra vitte fel 2018 első negyedévében, ami 51,4 százalékkal volt magasabb, mint a 2017 azonos időszakában elért 56 millió euró. Mindezen túl a márka forgalma elérte a 2.782 milliárd eurót, ez 11,8 százalékkal volt magasabb, mint az elmúlt év első negyedévének 2 487 milliárd eurós ereménye.

Autopro.hu

Megosztom:

, ,




Back to Top ↑