2019. 02. 02.

Dubaj nem csak árut kínál, élményt is ad, mindig megújul!

Dubai az óriási bevásárlóközpontokról és a luxusmárkák üzleteiről híres. Az új plázák viszont, a City Walk vagy az Outlet Village a kispénztárcájú vásárlókra specializálódtak.

Patrick Bousquet-Chavanne, kereskedelmi igazgató:

“Ha visszanézünk a történelemben, a kereskedelem mindig fontos szerepet játszott Dubaj és az Egyesült Arab Emírségek fejlődésében. Azonban ez nem csak a térség léptékeiben történt, hanem mára globális tényezővé vált a dubaji kereskedelem. A kiskereskedés technológiája teljesen megújult, ez itt a lehető legteljesebb mértékben megtapasztalható.”

A GDP-ből való részesedés alapján is látszik a jelentősége, a nemzeti össztermék körülbelül 27 százalékát adja a dubaji kiskereskedelmi szektor.

Patrick Bousquet-Chavanne, kereskedelmi igazgató:

“Dubaj gazdasági felvirágzásában több tényező kapcsolódik össze. A kereskedelem fellendülése nem működne kimagasló turizmus nélkül: a szektor 28 milliárd dollárnyi összértéke óriási. A turizmussal együtt már a nemzeti össztermék harmada. Ez a két tényező érdekes módon mégis csak kevés országban gerjeszti ennyire eredményesen egymást.

A bevásárlófesztivált évente tartják, a mostani a 24. a sorban. Több mint 14 millió embert vonz a világ minden tájáról, akik eurómilliárdokat költenek.

Suhaila Ghobash, elemző:

“A bevásárlófesztivál rendezésekor rengeteg kiskereskedőt fogunk össze, és akik csatlakoznak, azok a szponzorok által nagy mértékben támogatott programsorozatban a szokásosnál sokkal nagyobb forgalmat bonyolítanak. Emiatt a szervezésbe fektetett források megtérülnek.”

Távol a nagy bevásárlópalotáktól és outlet centrumoktól, a helyi vásárlás autentikus élményét kínálják a piacok, mint például a Najef. Ékszerek, textíliák és színes árucikkek kavalkádjában zajlik a szenvedélyes alkudozás.

Az árubőségeb izgalmas tárgyalások bonyolódnak az adásvételről, amit Dubaj városának hangulata, építészeti jellegzetességei még vonzóbbá tesznek.

A Közel- és a Távol-Kelet találkozik a dubaji Dragon Martban, ami a régió legnagyobb kínai plázája.

Suhaila Ghobash, elemző:

“A mindenkori vezetés számára állandó kihívást jelent, hogy folyamatos legyen Dubaj kereskedelmi és idegenforgalmi pezsgése. Folyamatosan figyeljük, hogy milyen új trendek vannak a világban. Nem elég gyorsan reagálni, sokkal kedvezőbb elé menni a változásoknak, és ezáltal formálni azokat. A luxus és az outletek végletei között.

Dubaj azért lehet hosszú ideje a bevásárlóturizmus célállomása, mert nem csak árut, hanem élményt is ad.

Suhaila Ghobash, elemző:

“Ha azokat a fejlesztéseket vizsgáljuk, amik a kiskereskedelmi szektorban történtek, soha nem csak a helyi közösség felé történő bővítés szándékát látjuk, hanem a globális szintű inspiráció a cél. Kiváló példa erre a turisztikai látványosság, a Burdzs Kalifa, ami azonnal világhírű lett, és a térképen tartja Dubajt.”

A kiskereskedelmi ipar teljes skáláján pezsgést mutat a dubaji piac, ami megmutatkozik a növekedés számaiban és a jelenség ismertségében. Kereskedelmi értelemben ma már a világ minden részén globális játékosként tekintenek Dubajra.

Globoport

, ,




Back to Top ↑