Cadmus fordítás Cadmus
  • Húszik válaszcsapásai a Vörös-tengeren

  • Szíriai konfliktus

  • Palesztin – izraeli konfliktus

  • Legolvasottabb híreink

    • No results available
  • Keresztényüldözés a Közel-Keleten

  • Afganisztáni háború

  • Tajvani konfliktus

  • Örmény-azeri konfliktus

  • Időjárás

Gazdaság

2017. 11. 03.

Újabb ágazatban tör előre Marokkó

2017. 11. 03.

Nagoya a japán légiközlekedési ágazat központja. Az Aeromart Nagoyán megtudtuk, az iparág jövőjében milyen szerepet kell betölteniük a feltörekvő piacoknak! Összefoglaljuk a nemzetközi konferencia tanulságait, ahol a szektor fejlesztése, és a globális kapcsolatok is központi témául szolgáltak.

Az idei Aeromart Nagoyán 250 vállalat vett részt az intenzív B2B, azaz business to business találkozókon. A cégek célja, hogy Japánon túl is a legfrissebb piaci trendeknek megfelelően alakíthassák ki globális üzletpolitikájukat.
A légijárművek iránti növeklő kereslet miatt az ipar kulcsszereplői a feltörekvő régiókra fókuszálnak (például Malajziára, a Fülöp-szigetekre, vagy Észak-Afrikára). A vezető repülőgép és motorgyártó Kawasaki úgy véli, itt alacsonyabbak lehetnek a termelési költségek.

A marokkóiaik növekvő iparágként a légi közlekedési ágazatot jelölték meg Nagoyában. Kevesebb, mint 20 éve a királyság Észak-Afrikában repülőgép-központtá vált, jelenleg azon európai gyártók kedvelt helye, amelyek piacvezetővé kívánnak válni. A francia Daher 2001 óta tevékenykedik Marokkóban, és hamarosan újabb munkahelyeket hoz létre.

Tavaly a Boeing megállapodást írt alá Marokkóval, amelynek becslések szerint évi 1 milliárd dolláros gazdasági hatása van, és 8700 új munkahelyet teremt!

A marokkói légiközlekedési ágazat tovább terjeszti szárnyait: az éves bevételnövekedése 17 százalék. De miért olyan vonzó a repülés Marokkóban?
A válaszokért Casablancába utazunk!

Egy 2016-os FDI kimutatás szerint ez a reptér a 6. legköltséghatékonyabb a világon. Casablancában számos nemzetközi márka található: úgy mint a Safran, a Thales vagy a HEXCEL COMPOSITE.
Meglátogattuk a Bombardiert. A repülőgép-összeszerelés helyszíne 4 éve működik, és folyamatosan bővül.

A cég képviselője elmondta, a feltörekvő piacok kegy újszerű, jól kivitelezett és magas színvonalú termelést kínálnak, amelyre lehet építeni, felfelé húzza a teljesítményt, így biztosítja a szükséges versenyképességet, és azt, hogy kielégíthessék ügyfeleik igényeit. Ahhoz, hogy csökkenhessenek a költségek, de növekedjen a minőség, elengedhetetlennek érzik a feltörekvő piacok bevonását.

Az IMA, azaz a Repüléstechnikai intézet minden dolgozója és tanulója előtt komoly életpálya modell áll az ágazatban. Idén körülbelül 1400 marokkói csatlakozott az ebben érintett 130 vállalat valamelyikéhez. A cégek profilja széles: az összeszerelés, az elektromos vezetékek összekapcsolása, a karbantartás, a javítás és a mérnöki munkák egyaránt fellelhetőek. A GIMAS, vagyis Marokkói Repülőgépipari Tömörülés innovációs csoportokat indított.

Ma ez az ágazat a különböző szinteken több, mint 11 000 embert foglalkoztat, a jövőben külön hangsúlyt fektetnek a kutatásokra és a fejlesztésekre, valamint az innovációra.

Casablanca képviselői az októberi találkozón kiemelték, hogy a légiközlekedési ágazatot a PAI, azaz az ipari gyorsítás tervében prioritássá szeretnék tenni, így növelhetik a foglalkoztatottak számát abban az országban, ahol a munkanélküliségi ráta 2017 második negyedévében 9,3 százalékos volt.

Két új projektet indítanak el: az egyik a motor, a másik pedig az anyag körül forog.
2030-ig további 40 000 eszközre lesz szükség. Egyre fontosabbnak érzik, hogy a légijármű-gyártókat ellássák további működési eszközökkel. Nincs más választásuk, mint hogy versenyképes platformokat keressenek, amik garantálják a minőséget, beleértve a mérnökök és a további humán erőforrások kvalitásait is.

Euronews

Megosztom:

, , , ,




Back to Top ↑