Cadmus fordítás Cadmus

Szaúdi királyi hercegnő az arab Vogue főszerkesztője

2016. 07. 17.

Napjainkban úgy tekintünk az arab nőkre, mint olyan szerencsétlen emberekre, akik teljes elnyomásban élnek a férfiak által uralt kultúrájukban. Ezt a sztereotípiát cáfolja meg az a hír, hogy érkezik a világ első számú divatmagazinjának az arab nyelvű kiadása, a főszerkesztő pedig nem lesz más, mint Dina Aldzsuháni Abdulaziz, a szaúdi királyi család egyik hercegnője, akiről Christian Louboutin cipőt is elnevezett.

Dina Aldzsuháni Abdulaziz nem nevezhető kezdőnek a divat világában, hiszen nemzetközi divatikonként tartják számon. A háromgyermekes anyuka ráadásul nem saját jogán tagja a világ egyik legkonzervatívabb ország királyi családjának, hanem beházasodott oda.

A szaúdi hercegnőnek saját márkája van, a D’NA, butikhálózatot üzemeltet, ami a nagyon exkluzív vásárolói klub tagjainak kínál ruhákat és kiegészítőket Rijádban és Dohában, valamint feltörekvő tervezőket is támogat.

A Vogue őszre tervezi, hogy megjelenik az arab és angol nyelvű weboldala, amit a hercegnő fog vezetni, a nyomtatott magazin pedig 2017 tavaszára várható. A divatszakma úgy gondolja, hogy Dina Aldzsuháni Abdulaziz tökéletes választás a Vogue közel-keleti kiadásának főszerkesztőjeként, hiszen nemcsak remek az ízlése, hanem nagyon jól ismeri a térséget.

A hercegnő tisztában van azzal, hogy hol van a határ, amin egyensúlyoznia kell, ha el akar igazodni a terület erény-értelmezése között, amiből kismillió akad a közel-keleten, tehát szem előtt kell tartania, hogy az arab világban mennyit mutatnak meg magukból a nők.DinaA Vogue választása egyébként nem meglepő, ugyanis korábban azt írták a divatikonról, hogy két lábon járó, beszélő híd a Kelet és a Nyugat különbségei között, valamint vérbeli diplomataként ötvözi azokat a részleteket, amelyek nagyon érzékenyen kötik össze a két, egymástól nagyon eltérő kultúrát.

A Vogue Arabia a nemzetközi divatmagazin anyacégének, a Condé Nastnak és a dubaji Nervorának a közös vállalkozása, a székhelye pedig Dubajban lesz. A magazin célcsoportja az Emírségek, az Öböl-menti ország, Bahrein, Kuvait, Omán, Katár, Szaúd-Arábia, Egyiptom, Libanon és Marokkó női lakosai.

Dina Aldzsuháni Abdulaziz elmondta, hogy az igaz, hogy a vallásuk miatt konzervatívak az arab nők, ám ettől függetlenül ők is szeretnék divatosnak érezni magukat és arra vágynak, hogy gyönyörűen nézzenek ki.

Orientalista.hu  – Globoport

Megosztom:





Back to Top ↑