Elnyalnál egy szegény zsidót?
2018. 03. 10.
Egy orosz fagylaltgyár kifogásolható marketingfogással rukkolt elő: legújabb, csokis-szilvás ízesítésű fagylaltját szegény zsidónak nevezte el – azóta rekordokat dönt az eladás.
Óriási botrány lett Tatárföldön abból, hogy egy fagylaltkészítő “szegény zsidó”-nak nevezte el fagylaltját – az eladás azóta az egekbe szökött.
A Szlavica fagylaltgyártó vállalat krasznojarszki gyára óriási botrányt kavart azzal, hogy egészen szokatlan marketingkampányba kezdett legújabb fagylaltja promótálásakor: az új ízkreációt “szegény zsidó”nak nevezte el – jelentősen megdobva ezzel a fagylalt eladását.
A lépés feltüzelte a helyi diaszpórában élő zsidókat , vezetőjük, Leonyid Steinberg a fagylalt gyártásának azonnali leállítását követelte, és perrel fenyegette meg a gyártót. A helyi ügyészség már vizsgálódik az ügyben, de egyelőre csak azért, hogy megállapítsa, jogosan használják-e az izraeli zászlót a fagylalt csomagolásán. Az üzem igazgatója szerint viszont eszük ágában sincs most leállítani a gyártást. “Nézze meg az eladási számainkat! Az emberek imádják! És a nap végére rájönnek, hogy EZ a zsidó egyáltalán nem szegény (ízben).”
До этого был «Хохол», а ещё раньше – «Американец».https://t.co/vYIFuThoNT
— НГС (Новосибирск) (@top_ngs_news) 2018. március 6.
A cég nem először kavar botrányt termékei fantázianevével. Két évvel ezelőtt “Obamácska” néven gyártottak fagylaltot, egy sötét bőrű kisfiú képével reklámozva azt. A külföldi sajtó akkor rasszizmussal vádolta meg a tatárföldi üzemet, a menedzsment pedig végül úgy döntött, leállítja a termék gyártását. De készítettek már “amerikai” és “hohol” néven futó jégkrémet is -a Hohol az ukránokra használt degradáló gúnynév az oroszban.
Набережные челны отправят свои суда в прокуратуру.Прокуратура проверит производителя мороженого «Бедный еврей», «Обамка» и «Хохол» // НТВ.Ru https://t.co/X4VUu1JKDr
— Ирина Иванова (@afqanka111) 2018. március 7.
A “szegény zsidó” bevezetését a cég az orosz közösségi médiában, a Vkontakte-én jelentette be, a következő szöveggel: “Ismerje meg a szegény zsidó fagylaltot csokoládés-szilvás ízben -próbálja ki ezt a felséges ízt, és rájön, hogy ez az új íz nem is olyan szegény ” – írta a gyártó ajánlásában.
A cég, ami leginkább a szibériai, és kelet-oroszországi régióba gyárt, láthatóan szereti a beszélő neveket, mivel saját nevük, a Szlavica önmagában is jelent valamit: az orosz és szláv nyelvekben a kiváló, ragyogó jelző megfelelője.
Orientalista.hu – Euronews