2019. 03. 06.

A divattal hódítana Tunézia a magyar fiataloknál

Rendhagyó módon, a divathoz kapcsolódva szólítja meg a magyar fiatalokat Tunézia. A Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal pályázatot írt ki tunéziai kortárs öltözékek tervezésére.

A Metropolitan Egyetem Design szakának Kézműves Tárgykultúra és Divat- és textiltervezés képzésének hallgatói rendhagyó tanóra keretén belül kaptak bepillantást a tradicionális tunéziai viseletek és ruhakiegészítők változatos világába, kapcsolódva a Showroom Tunisia 19.1 kortárs öltözéktervező pályázathoz.

Az országban használt különféle viseletekről a Tunéziából érkezett tervező, Sofien ben Gamra tartott előadást, a helyszínen bemutatva a különböző stílusokat az általa tervezett ruhákkal. Sofien ben Gamra a tunéziai tradicionális ruhák nagykövete a világban immár 18 éve. Azóta bejárta az arab világot kreációival és több tucat tévéműsorban is szerepelt.

A rendezvényen jelen volt a Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselet vezetője, Raja Ammar, aki maga is rajongója tradicionális tunéziai ruháknak, valamint Tunézia magyarországi nagykövete, Samia Ilhem Ammar is.

A Budapest Metropolitan Egyetem közreműködésével megvalósuló akció elsődleges célja a mediterrán ország kultúrájának, gazdag történelmének népszerűsítése a divaton keresztül. A legjobb tervező munkáját egy tunéziai utazással is jutalmazzák.

A Showroom Tunisia 19.1 kortárs öltözéktervező pályázat életre hívásával egy olyan rendezvény megvalósítását vette tervbe a Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal Budapesti Képviselete, mellyel egyrészt fiatal magyar tervezőket szeretne segíteni szakmai kitekintésük gyarapításában, mely során autentikus ismereteket szerezhetnek a tradicionális tunéziai viseletekről. Másrészt, hogy támogassa a felsőoktatásban tanuló tehetséges magyarországi tervezőket, széles körű bemutatkozási lehetőséget biztosítva számukra.

A pályázat célja olyan ruhadarabok és kiegészítők megalkotása, amelyek ötvözik a tradicionális kultúrát a modern formaalakítással, hogy a felsőoktatási intézményben tanuló hallgatók a pályázaton keresztül megismerjék a tradicionális tunéziai viseleteket, anyagokat, motívumokat és átültessék azokat a mai kor nyelvén a hétköznapi viseletbe. A pályázat kiírói és a zsűri olyan pályaműveket várnak, melyek a „tunéziai viseletek” témára, vagy ezen téma tágabb kortárs értelmezése köré rajzolódnak.

A Budapesti Metropolitan Egyetem művészet / kézműves kultúra képzésének másodéves hallgatói kaptak lehetőséget a pályázaton való részvételére. A legjobb pályamunkák a 2019. májusában megrendezendő divatperformance keretein belül kerülnek bemutatásra Budapesten. A verseny győztese tunéziai úton vehet majd részt. Tunézia évről-évre egyre népszerűbb a magyar utazóközönség köreiben. 2017-hez képest, 2018-ban 30 százalékkal nőtt a Tunéziát felkereső magyar turisták száma.

A Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal Budapesti Képviselete folyamatos akciókkal, izgalmas programokkal igyekszik megszólítani a magyar utazóközönséget. Ezzel, a fiatal utazóközönséget megszólító kezdeményezéssel is a desztináció népszerűségét kívánják növelni.

Trend FM

Sharing is caring!

, , ,




Back to Top ↑